Eğitim Komisyonu, Senato ve Rektör’ün danışma organı olarak görev yapar.
Eğitim Komisyonu; Rektör tarafından görevlendirilen bir Rektör Yardımcısı ile her Fakülte, Yüksekokul ve Ankara Devlet Konservatuarı ve en fazla öğrencisi bulunan dört enstitü tarafından Rektörlüğe önerilen birer üye ile Senato tarafından meslek yüksekokullarını temsilen seçilen bir ve diğer enstitüleri temsilen seçilen bir öğretim elemanından oluşur.
Komisyon üyelerinin görev süresi iki yıldır. Görevi sona eren bir üye yeniden seçilebilir.
Akademik birimler aşağıdaki konularda Rektörlüğe başvuruda bulunarak Eğitim Komisyonu’nun görüşünü alırlar. Eğitim Komisyonu’nda uygun bulunan dosyalar Üniversitemiz Senatosunun onayına sunulur.
Eğitim Komisyonu’ na sunulacak dosyada bulunması gereken bilgi ve belgeler ile diğer konular web sayfasındaki ilgili başlık altına ayrıntılı olarak yer almaktadır.
Eğitim Komisyonu’nun görevleri aşağıdaki konuları kapsar.
a) Akademik Birim, Program Açma
b) Birim Güncelleme
c) Birim Kapatma
ç) Eğitim-öğretim programlarında değişiklik yapılması önerisi
1. Yeni ders açılması
2. Mevcut bir dersin kapatılması
3. Var olan derslerde değişiklik ( ad, kod, kredi, statü, şubelendirme vb.) yapılması,
d) Üniversitenin eğitim ve öğretimi ile ilgili yasal düzenlemeler (yönetmelik, yönerge, esas ve ilkeler vb.) konusunda görüş bildirilmesi.
e) Rektörlük tarafından yönlendirilen konuların incelenmesi ve görüş bildirilmesi.